Belief As A Precursor To Change
From the Blog kashifshahzadaCOUGHS AND COLDS, aches and pains, bills to pay and hungry mouths to feed – this is how the majority of humanity would have greeted the new decade. While some of us celebrated the end of 2009 with zeal, fervor and enthusiasm, sang songs and partied all night, with New Year's Day not bringing on … Continue reading Belief As A Precursor To Changepakistanblogs.blogspot.comRead Full Post
ہم محبِ وطن یا مُلک دُشمن ؟ ؟ ؟
From the Blog theajmals میں کبھی کبھی سوچنے پر مجبور ہو جاتا ہوں کہ ہم لوگ محبِ وطن ہونے کی بجائے کیا وطن دُشمن ہیں ؟ گو میں وطن (پاکستان) سے باہر درجن بھر ممالک میں رہاہوں لیکن بھارتی باشندوں سے میرا واسطہ صرف 4 ممالک (جرمنی ۔ سعودی عرب ۔ متحدہ عرب امارات اور لبیا) میں پڑا ۔ جرمنی میں سکھوں سے واسطہ پڑا جو ہر حال میں خوش رہتے ہیں ۔ متحدہ عرب امارات میں جن سے واسطہ پڑا وہ زیادہ تر ہندو تھے ۔ سعودی عرب میں صرف بھارتی مسلمانوں سے واسطہ پڑا اور لبیا میں بھارتی ہندو اور مسلمان دونوں سے میں نے دیکھا کہ بھارتی باشندے کبھی اپنی زبان پر اپنے مُلک (بھارت) کے خلاف کوئی بات نہیں آنے دیتے اور اگر کسی دوسرے مُلک کا باشندہ بھارت یا بھارت کے لوگوں کے خلاف کوئی بات کرے تو اُس کی بھرپور مخالفت اور اپنے وطن اور اپنے ہموطن کی زور دار حمائت کرتے تھے ۔ یہی نہیں بلکہ پاکستان کے خلاف اُن کے پاس مصدقہ یا خیالی الزامات ہوتpakistanblogs.blogspot.comRead Full Post
Pakistan Consumer Boom Driving Media Advertising Revenue
From the Blog riazhaqRising buying power of rapidly expanding middle class in Pakistan drove the nation's media advertising revenue up 14% to a record Rs. 76.2 billion ($727 million) in FY 2015-16. Half of this ad spending (Rs. 38 billion or $362 million) went to television channels while the rest was divided among print, outdoor, radio and digital media. Media Ad Revenue by platform. Source: Aurora Digital media spending rose 27% in 2015-16 over prior year, the fastest of all the media platforms. It was followed by 20% increase in radio, 13% in television, 12% in print and 6% in outdoor advertising, according to data published by Aurora media market research HUM TV channel had the highest revenue at Rs. 3.84 billion, followed by ARY Digital's Rs. 3.802 billion, PTV Sports Rs. 3 billion, Gepakistanblogs.blogspot.comRead Full Post
0 comments :
Post a Comment